Microsoft Excel w pracy działu personalnego

Cena:

990 zł (Netto)

Prowadzący Jarosław Ciesielski
Microsoft Excel w pracy działu personalnego

Terminy i miejsce szkolenia

Data szkolenia Miejsce
03.06.2024 - 04.06.2024 On-line

Masz pytania?

Napisz do nas
szkolenia2@otrek.com.pl

Lub zadzwoń:
+48 609 50 25 46

Opis szkolenia

Zapraszamy na szkolenie pn. Microsoft Excel w pracy działu personalnego.

Cele szkolenia:

Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących w działach personalnych, które wykorzystują arkusz kalkulacyjny w codziennej pracy. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wybranych średniozaawansowanych umiejętności, które mogą znacznie przyśpieszyć wykonywanie obliczeń raportów i analiz typowych dla działów HR. Kurs ma charakter warsztatowy - opiera się na ćwiczeniach samodzielnie wykonywanych przez uczestników, a część wykładowa została skrócona do niezbędnego minimum.

Korzyści:

Po ukończeniu tego szkolenia, uczestnicy będą potrafili:

  • wykonywać typowe obliczenia dla działów personalnych przy użyciu formuł i funkcji,
  • analizować duże zbiory danych za pomocą tabel przestawnych oraz tworzyć na tej podstawie przejrzyste raporty, które można wielokrotnie wykorzystywać dla różnych zestawów danych,
  • zabezpieczać dokumenty Excel za pomocą ochrony pliku, struktury skoroszytu i arkuszy,
  • korzystać ze sprawdzania poprawności danych i list rozwijanych,
  • wizualizować dane i usprawniać ich analizę za pomocą formatowania warunkowego.

Wymagania wstępne:

Uczestnicy szkolenia powinni mieć podstawową wiedze na temat programu Microsoft Excel (formatowanie komórek, tworzenie i wykorzystanie formuł, adresowanie, sortowanie, filtrowanie, podstawowe funkcje typu SUMA, ŚREDNIA, MIN, itp., tworzenie wykresów).

Program szkolenia

  1. Wykonywanie obliczeń przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel
    • Funkcje logiczne (np. JEŻELI, LUB, ORAZ)
    • Funkcje tekstowe (np. LEWY, PRAWY, DŁ, FRAGMENT.TEKSTU, OCZYŚĆ, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY)
    • Funkcje daty i czasu (DZIŚ, DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DATA, DNI.ROBOCZE, NR.SER.OST.DN.MIES)
    • Funkcje matematyczne i statystyczne (np. SUMA CZĘŚCIOWA, ŚREDNIA, MEDIANA, WYST.NAJCZĘŚCIEJ)
    • Funkcje wyszukiwania i odwołań (WYSZUKAJ.PIONOWO i/lub X.WYSZUKAJ)
    • Tworzenie nazw i wykorzystanie ich w formułach
    • Automatyczne wstawianie sum częściowych

Przykładowe ćwiczenia:

  • Automatyczne wstawianie sum i średnich (np. w raporcie o stanie zatrudnienia wg jednostki organizacyjnej i poziomu stanowiska)
  • Obliczenia związane z podejmowaniem decyzji za pomocą funkcji wyszukiwania (rozdysponowanie środków ZFŚS wg kryterium dochodowego)
  • Obliczenia związane ze stażem pracy (np. podział pracowników na grupy wiekowe/stażowe), określaniem dat (np. termin kolejnego szkolenia obowiązkowego, data przejścia na emeryturę), obliczenia w dniach roboczych
  1. Inne funkcjonalności pomagające w codziennej pracy:
    1. Zabezpieczanie opracowanych analiz i raportów
      • Ochrona pliku przed otwarciem i zmianami
      • Ochrona arkusza: zezwolenie na edycję konkretnych komórek i ukrywanie formuł w komórkach
      • Ochrona struktury skoroszytu
    2. Obiekt tabela
      • Struktura baz danych w Excel-u
      • Wyszukiwanie danych
      • Polecenie Formatuj jako tabele
      • Filtrowanie i sortowanie danych (Autofiltr)
      • Usuwanie duplikatów
      • Wykorzystanie tabeli jako obiektu nazwanego do funkcji wyszukiwania i adresu
    3. Sprawdzanie poprawności danych
      • Zapobieganie wprowadzaniu nieprawidłowych danych do komórki (np. daty, nazwy)
      • Komunikat wejściowy i alert o błędzie
      • Sprawdzanie poprawności danych istniejących
      • Tworzenie list rozwijanych w komórce, ułatwiających wprowadzanie danych
      • Wykorzystanie tabeli jako obiektu nazwanego do list rozwijanych
    4. Formatowanie warunkowe
      • Reguły wyróżniania komórek
      • Reguły pierwszych/ostatnich
      • Wykorzystanie ikon i pasków
      • Wykorzystanie reguł w formatowaniu warunkowym

Przykładowe ćwiczenia:

  • Tworzenie listy wartości unikatowych poprzez usunięcie duplikatów np. tworzenie słownika stanowisk w oparciu o spis pracowników
  • Wykorzystanie na sprawdzania poprawności do zapewnienia wpisywania danych w prawidłowym formacie daty
  • Wykorzystanie list rozwijanych do wpisywania prawidłowych danych do arkusza (nazwa komórki organizacyjnej, nazwa stanowiska)
  • Wykorzystanie list niestandardowych do sortowania raportów wg narzuconej kolejności (np. jednostki organizacyjne w innej kolejności niż alfabetyczna)
  • Zaznaczanie w raportach istotnych danych za pomocą formatowania warunkowego, np. pracownicy, którym upływa termin uprawnień w ciągu najbliższych 3 miesięcy
  • Automatyczne oznaczanie kolorem dni wolnych w zestawieniach czasu pracy/listach obecności

 

  1. Analiza danych przy użyciu tabel przestawnych
    1. Wprowadzenie do tabel przestawnych
      • Zalety tabel przestawnych
      • Zastosowania tabel przestawnych
      • Elementy tabeli przestawnej
      • Terminy związane z tabelami przestawnymi
      • Przygotowywanie danych
    2. Tworzenie i edytowanie tabeli przestawnej
      • Przygotowywanie danych
      • Tworzenie tabeli przestawnej przy użyciu tabeli Excela
      • Funkcje podsumowujące w taeli przestawnej (SUMA, ŚREDNIA, LICZNIK, MAX, MIN)
      • Odświeżanie i zmiana źródła danych
      • Usuwanie i dodawanie pola
      • Sumy całkowite i częściowe - zmiana ustawienia
      • Filtr raportu(pole strony), tworzenie raportów o wielu stronach
    3. Prezentacja danych w tabeli przestawnej
      • Filtrowanie elementów
      • Sposób wyświetlania liczb
      • Wyświetlanie informacji narastających, obliczanie wskaźników, dane jako procent lub różnica innych danych.
      • Sortowanie, Grupowanie, Filtr 10 pierwszych.

Przykładowe ćwiczenia:

  • Wielowymiarowa analiza danych (np. struktury zatrudnienia lub absencji) wg różnych czynników (miejsce zatrudnienia, grupa stażowa/wiekowa, poziom stanowiska, typ umowy, komórka organizacyjna itp.)

Harmonogram szkolenia

Harmonogram każdego dnia:
09.00-10.30 Zajęcia
10.30 -10.45 Przerwa
10.45 - 12.15 Zajęcia
12.15 - 12.30 Przerwa
12.30 - 14.00 Zajęcia
14.00 - 14.15 Przerwa
14.15 - 16.00 Zajęcia

Zapisz się online

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych informacji.

Chcę otrzymać fakturę
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystujemy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies