Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy i dobrych relacji pomiędzy współpracownikami z elementami asertywności i perswazji

Cena:

850 zł (Netto)

Prowadzący psycholog Kinga Truś
Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy i dobrych relacji pomiędzy współpracownikami z elementami asertywności i perswazji

Terminy i miejsce szkolenia

Data szkolenia Miejsce
13.05.2024 Wrocław
Miejsce szkolenia:
Hotel Campanile Stare miasto

Masz pytania?

Opis szkolenia

Cele szkolenia

  •  Uczestnicy szkolenia uświadomią sobie, jak ważną rolę pełni komunikacja w integracji zespołu oraz budowaniu relacji ze współpracownikami.
  • Uczestnicy poszerzą zakres wiedzy na temat konstruktywnej komunikacji, jej źródeł i objawów.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie rozpoznawania barier komunikacyjnych oraz sytuacji trudnych zaburzających konstruktywną komunikację na poziomie fizycznym, organizacyjnym, interpersonalnym.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie udzielania informacji zwrotnej.
  • Uczestnicy szkolenia poszerzą swój zestaw technik komunikacyjnych służących wzmacnianiu współpracy w zespole takich jak, umiejętność wyrażania i przyjmowania krytyki, wyrażania uznania, wymiany poglądów, wyrażania próśb i oczekiwań.
  • Uczestnicy szkolenia wypracują, udoskonalą, zmodyfikują zasady komunikacji w zespole służące współpracy i budowaniu relacji między współpracownikami.  

Program szkolenia

  1. Budowanie relacji w organizacji,
  • Współpraca w zespole,
  • Współpraca pomiędzy zespołami
  • Współpraca z przełożonymi
  • Co buduje, a co psuje relacje w zespołach? – ćwiczenie
  • Cechy osobowości i zachowania, które wpływają na relacje w zespole
  1. Konflikty w zespołach
  • Skąd się biorą konflikty?
  • Pierwsze symptomy konfliktów
  • Różne rodzaje konfliktów
  • Gra szkoleniowa: „Moja organizacja”
  1. Komunikacja w organizacji
  • Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację
  • Od intencji do interpretacji – model komunikacji nastawiony na współpracę
  • Różnice znaczeń i rozumienia w procesie komunikacji
  1. Bariery w komunikacji
  • Rodzaje barier komunikacyjnych
  • Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowanie
  • Empatia i budowanie zaufania w zespołach 4.
  1. Narzędzia skutecznej komunikacji
  • Aktywne słuchanie znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie, parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans.
  • Rozmowa
  • Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
  • Pytania – rodzaje i funkcje pytań
  • Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań – ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
  • Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
  • Wyrażanie własnego zdania bez osłabiania relacji w zespole: argumentacja, udowadnianie, czy prezentowanie? – ćwiczenia praktyczne
  • Informacja zwrotna
  • Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
  • Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych

  1. Komunikacja emocji – aspekt budowania relacji
  • Siła emocji Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja”
  • Rozmowa o emocjach własnych
  • Ćwiczenia indywidualne: komunikaty typu „ja”
  • Przyjmowanie emocji drugiej osoby – wykorzystanie odzwierciedlania
  • Podsumowanie szkolenia: mój indywidualny plan działania – ćwiczenie

 

Harmonogram szkolenia

09.00 - 10.30 - Zajęcia
10.30 - 10.45 - Przerwa kawowa
10.45 - 12.15 - Zajęcia
12.15 - 12.45  - Przerwa na lunch
12.45 - 14.15 - Zajęcia
14.15 - 14.30 - Przerwa kawowa
14.30 - 15.15 - Zajęcia
Szkolenie trwa 7 godzin dydaktycznych

Zapisz się online

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych informacji.

Chcę otrzymać fakturę
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystujemy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies